Pukkila mukana Laurin talot -ohjelmasarjassa

Modernit laattatrendit luovat tyylikästä tunnelmaa julkkisten kodeissa

Suomalainen laattatalo Pukkila on mukana MTV3-kanavan Laurin talot -ohjelmasarjassa. Sarjan kymmenen jakson aikana seurataan, kuinka muusikko Lauri Ylönen suunnittelee ja toteuttaa neljä Suomessa täysin ennen näkemätöntä taloa. Taloissa käytetyt laatat ovat Pukkilan valikoimasta. Modernit laatat muodostavat uusiin ekologisiin koteihin omistajiensa näköisiä tunnelmia.

Laurin talot -sarjassa uudet talot toteutetaan Laurille, rap-artisti Elastiselle, Duudsoneista tutulle Jarpille sekä monitoimimies Aleksi Valavuorelle. Jaksoissa päästään tutustumaan myös erilaisiin tapoihin rakentaa ja ajatella asumista Euroopassa ja Yhdysvalloissa. Ohjelmassa katsojat voivat nähdä sellaisia asumisen ratkaisuja, joita Suomessa ei vielä ole käytössä.

Pukkilan design vetoaa

Pukkila valikoitui ainoana laattatoimittajana sarjan yhteistyökumppaniksi yhdessä muiden sisustuksen huippumerkkien kanssa.

– Uskomme, että Pukkilan valintaan vaikutti yrityksemme suomalainen historiatausta ja vahva brändi. Pukkilaa pidetään tällä alalla asiantuntijana ja suunnannäyttäjänä. Lisäksi Pukkilan tuotevalikoima on laaja ja laadukas, siihen kuuluvat viimeisimpien trendien mukaiset oman konsernimme valmistamat tuotteet Euroopasta sekä Suomessa suunnitellut Design from Finland -tuotesarjat, kertoo Pukkilan markkinointijohtaja Virpi Savolainen.

Suuret laatat Laurin kotiin

Laurin omassa talossa on käytetty laattoja sarjoista EC1 ja EC1 Levitas T5,6. Sarjojen laatat ovat tyylikkäitä ja minimalistisia ja niillä saa luotua sisustukseen modernin ja ylellisen ilmeen. Laatat sopivat erinomaisesti Laurin talon arkkitehtoniseen tyyliin.

– Tuotesarjoissa on valittavana runsaasti eri kokoja, värejä ja pintoja ja laattoja onkin käytetty talossa monipuolisesti mm. kylpyhuoneen lattiassa, seinissä ja jopa terassilla. Laurin valitsemat laatat ovat 100 x 100 ja 60 x 120 senttimetrin kokoisia, lisäksi sarjaan kuuluu myös 100 x 300 senttimetrin kokoisia laattoja. Isojen laattojen suosio kasvaa jatkuvasti, ja niillä saadaan tehtyä näyttävän yhtenäisiä pintoja. Kontrastina isoille laatoille Lauri valitsi baarin, pikku-wc:n ja kodinhoitohuoneen lattioihin Antique-sarjan mustakuvioisen laatan, joka poikkeaa talon muista laatoista marokkolaisella hengellään, Pukkilan markkinointivastaava Anna-Kaisa Tuomi kertoo.

Laatat ympäristöystävällinen valinta

Laattojen suosiota lisäävät niiden monipuolisuus, ekologisuus ja visuaalisuus. Laurin talot -sarjan taloissa ekologisuus nousee vahvasti esille. Lauri Ylöselle on tärkeää suunnitella taloja, jotka ovat sekä ympäristöystävällisiä että älykkäitä.

– Laatat ovat materiaalina monella tapaa ekologisia. Ne ovat ennen kaikkea kestäviä ja helppohoitoisia. Lisäksi niiden valmistusprosessissa ei muodostu ympäristöä kuormittavia päästöjä. Toisaalta laatoista ei myöskään vapaudu sisäilmaan haitallisia aineita, koska laatat poltetaan niin korkeissa lämpötiloissa, kertoo Pukkilan tuotepäällikkö Niina Suominen.

Trendeinä luonnonmateriaalit, yhdistely ja kolmiulotteisuus

Tämän vuoden laattatrendeissä kiinnostavat luonnonmateriaaleja jäljittelevät laatat sekä erilaisten tyylien, muotojen ja materiaalien ennakkoluuloton yhdistäminen. Pintamateriaaleilla leikitellään ja laatoissa esillä ovat puu, kivi, lasi ja betoni sekä marmori. Myös voimakkaasti kolmiulotteiset muodot ottavat paikkansa seinäpinnoilla.

– Tällä hetkellä ihmiset suosivat sisustuksessa kodikkaita ja luonnonläheisiä tyylejä. Toisaalta myös graafiset muodot ja jännittävän malliset 3D-laatat kiinnostavat kokeilemaan laattapintojen uusia ulottuvuuksia, Tuomi toteaa.

Lisätietoja ja kuvapyynnöt:
Virpi Savolainen, markkinointijohtaja, Pukkila Oy Ab, p. 0400 935 474, virpi.savolainen@pukkila.com
Anna-Kaisa Tuomi, markkinointivastaava, Pukkila Oy Ab, p. 0400 624 441,
anna-kaisa.tuomi@pukkila.com

www.pukkila.com, www.mtv.fi/laurintalot

Pukkila Oy Ab

Pukkilan tarina alkoi vuonna 1874, jolloin kaakeliuuneja valmistava Turun Kaakelitehdas Oy perustettiin. Nykyään Pukkila Oy Ab kuuluu Ricchetti Group -konserniin, joka on yksi Euroopan tärkeimmistä keraamisten laattojen valmistajista. Vahva suomalainen osaaminen keraamisten laattojen suunnittelussa, valmistuksessa ja käytön sovellutuksissa yhdistettynä kansainväliseen verkostoon ja mallistoon vahvistavat yrityksen asemaa Suomen palvelevimpana laattatalona myös tulevaisuudessa.

• Liikevaihto noin 15 miljoonaa euroa
  • Pääkonttori Turussa ja myymälät Raisiossa, Vantaalla, Tampereella, Oulussa ja Kuopiossa
  • Koko maan kattava jälleenmyyjäverkosto
  • Ricchetti Group -konsernin liikevaihto 165 miljoonaa euroa, tuotantolaitokset Italiassa, Portugalissa ja Saksassa