PUKKILA VAHVASTI MUKANA SEINÄJOEN ASUNTOMESSUILLA

28.6.2016

Lataa pdf

Uudet laattatrendit esillä 13 kohteessa – tutustu kohdevinkkeihimme!

Suomalainen laattatalo Pukkila on mukana peräti 13 kohteessa Seinäjoen asuntomessuilla. Omakoti- ja rivitalokohteissa ovat esillä uudet laattatrendit: betoni- ja puusyykuvioiset laatat, rustiikkisuus sekä uudet muodot. Erikokoisia laattoja yhdistellään ennakkoluulottomasti, ja viimeistelyssä hyödynnetään erikoiskappaleita, kuten kulmalistoja.

– Kohteissamme on todella mielenkiintoisia laatoitusratkaisuja. Tehosteseinät, muun muassa 3D-mosaiikkiseinä, tuovat särmää muuten rauhallisiin laatoituksiin. Laatoituksessa viimeistelyyn on käytetty uusia Progress Profiles -sisustuslistoja, ja näillä kokonaisuus on hiottu loppuun asti, kertoo Pukkilan asuntomessukohteista vastaava projektipäällikkö Anne Latvanen.

– Laattoja käytetään myös uudella tavalla, esimerkiksi yhdessä kohteistamme saunan seinät on laatoitettu. Isoja lattialaattoja on käytetty myös seinissä, mikä tekee kokonaisuudesta yhtenäisen. Lisäksi kannattaa kiinnittää huomiota portaiden laatoitusratkaisuihin, esimerkiksi Hartman Salmiakki -talossa.

Asuntomessut alkavat Seinäjoen Pruukinrannassa 8. heinäkuuta ja päättyvät 7. elokuuta.

Tyyli kuin tyyli – Pukkilasta löytyy ratkaisu

Messujen teemoja ovat muun muassa pohjalaiset rakennus- ja puusepäntaidot sekä Alvan Aallon tyylin ja nykyaikaisen arkkitehtuurin yhteensopivuus.

– Kohteemme ovat hyvin erityyppisiä. Esimerkiksi yhdessä kohteessamme perinteinen pohjalaistalo on päivitetty nykyaikaan. Alvar Aallon suunnitteluperiaatteiden mukaisesti sisustuksen tulee olla sopusoinnussa rakennuksen arkkitehtonisen tyylin kanssa. Messuilla näkee, että Pukkilasta löytyy ratkaisu, oli talon tyyli mikä tahansa, sanoo Anne Latvanen.

Trendeinä betoni, puu, rustiikki ja uudet muodot

Tämän vuoden laattatrendeissä korostuvat luonnonmukaisuus sekä betoni- ja puukuviot ja toisaalta taas ylellinen marmori. Suosituimmat värit ovat maanläheisiä: terracotta sekä lämpimän beigen ja ruskean sävyt. Myös teollisuustyyli pitää edelleen pintansa.

– Tällä hetkellä ihmiset hakevat sisustuksessa turvallisia ja pehmeitä muotoja ja värejä. Rustiikkinen tyyli ja ruskean sävyt ovat tehneet taas paluun. Asiakkaat haluavat nyt pientä, kodikasta ja jopa käsintehdyn näköistä pintaa. Toisaalta marmoria jäljittelevät laatat ovat nousemassa voimakkaasti pinnalle, kertoo markkinointivastaava Anna-Kaisa Tuomi Pukkilasta.

Laattatrendeissä hallitsevat myös uudet jännittävät muodot. Tuttujen suorakulmaisten laattojen lisäksi Pukkilan valikoimista löytyy kaarevia, pisaran mallisia ja kuusikulmaisia laattoja.

– Rohkaisemmekin suomalaisia käyttämään laattoja myös muualla kuin kylpyhuoneessa. Laattalattia toimii eteisessä, makuuhuoneessa ja olohuoneessa. Osa laatoistamme on pakkasenkestäviä ja sopii myös terassille.

Pukkila tekee yhteistyötä Suomen eturivin suunnittelijoiden kanssa. Pukkilan laattoja ovat olleet vuosikymmenten aikana suunnittelemassa muun muassa Karin Widnäs, Marjatta Metsovaara, Markku Piri, Stefan Lindfors, Jarkko Kallio ja Harri Helorinne. Ensimmäiset Pukkilan kuviolaatat suunnitteli Erik Bruun vuonna 1968.

Kohde 24 Pohjanmaa

Lisätietoja:

Projektipäällikkö Anne Latvanen, Pukkila Oy Ab, p. 0400 502 423, anne.latvanen@pukkila.com

Anna-Kaisa Tuomi, markkinointivastaava, Pukkila Oy Ab, p. 0400 624 441,
anna-kaisa.tuomi@pukkila.com

Kuvapyynnöt:

Anna-Kaisa Tuomi, p. 0400 624 441, anna-kaisa.tuomi@pukkila.com

(Ideakuvia saatavilla heti, high res -kuvia asuntomessukohteista 8.7.2016 alkaen.

Seuraa myös www.pukkila.com)

26.04.2019