VUODEN 2016 LAATTATRENDIT

21.3.2016

Pukkilan uutuudet ovat rohkean laatoittajan valinta

VUODEN 2016 LAATTATRENDIT: RUSTIIKKI, MARMORI JA UUDET MUODOT

Tämän vuoden laattatrendeissä korostuvat luonnonmukaisuus sekä betoni- ja puukuviot ja toisaalta taas ylellinen marmori. Värimaailma henkii pehmeyttä, harmoniaa ja tunnelmallisuutta. Suosituimmat värit ovat terracotta sekä lämpimän beigen ja ruskean sävyt. Myös teollisuustyyli pitää edelleen pintansa. Uudet jännittävät muodot ovat lyömässä läpi.

– Tuttujen suorakulmaisten laattojen lisäksi valikoimistamme löytyy kaarevia, pisaran mallisia ja kuusikulmaisia laattoja. Sarjoissa on myös erikoislaattoja, joiden avulla onnistuvat upeat ja viimeistellyt kokonaisuudet. Rohkaisenkin suomalaisia käyttämään laattoja myös muualla kuin kylpyhuoneessa. Lattialämmitetyissä asunnoissa laatoitus toimii myös eteisessä, makuuhuoneessa ja olohuoneessa. Osa laatoistamme on pakkasenkestäviä ja sopii myös terassille, sanoo Pukkilan markkinointivastaava Anna-Kaisa Tuomi.

PUKKILAN UUTUUKSIA

Reden – teollisuustunnelmaa kotiin

Pukkilan Reden on uutuuslaatta, jolla on luonnetta. Betonia jäljittelevä pinta tuo rouheaa teollisuustunnelmaa. Sarjan kuviolaattojen geometriset kuviot luovat jännittävää vaihtelua rauhallisiin peruslaattoihin. Kuviolaattapaketti sisältää lajitelman erilaisia kuvioita. Viimeistelty lopputulos saadaan jalkalista- ja askelmaelementeillä.

• himmeäpintainen lasittamaton porcellanato
  • 4 väriä: Ivory, Grey, Biscuit, Dark grey
  • koot: 80×80, 40×80, 60×60 cm
  • sarjasta löytyvät myös erikoiskappaleet, askelmalaatat, mosaiikit, kuviolaatat ja 6-kulmaiset laatat

Curvytile – kurvit kunniaan

Pukkilan Curvytile on muodokas uutuus, jonka jännittävillä muodoilla laattalattia syntyy kuin palapeli. Lämpimät ja maanläheiset sävyt sopivat kodin kaikkiin tiloihin, vaikka olohuoneeseen. Sarjaan kuuluvat modernit kuviolaatat muistuttavat tapettia tai trendikästä sanomalehtikollaasia.

• himmeäpintainen lasitettu porcellanato
  • 5 väriä: White, Cream, Black, Taupe, Grey,
  • kuviolaatat Avenue cream ja Avenue grey
  • 26,5×26,5 cm

Brightpearl by Roberto Cavalli – helmenhohtoista marmoritunnelmaa

Pukkila aloitti yhteistyön italialaisen muotisuunnittelijan Roberto Cavallin kanssa vuonna 2013. Tämän vuoden Cavalli-uutuus on kaunis Brightpearl. Se on eläväpintainen marmoria jäljittelevä laatta, jonka helmiäiskuvio luo ylellisen tunnelman tilaan kuin tilaan.

• kiiltäväpintainen lasitettu porcellanato
  • 5 väriä: Snow, Ivory, Silver, Bronze, Rainbow
  • 80×180, 80×80, 40×80, 20×80 cm
  • sarjasta löytyvät myös mosaiikit, koristelaatat ja jalkalistat

Uutuussarja Reden

Lisätietoja ja kuvapyynnöt:

Anna-Kaisa tuomi, markkinointivastaava Pukkila Oy Ab, p. 0400 624 441,
anna-kaisa.tuomi@pukkila.com

Pukkila Oy Ab

Pukkilan tarina alkoi vuonna 1874, jolloin kaakeliuuneja valmistava Turun Kaakelitehdas Oy perustettiin. Nykyään Pukkila Oy Ab kuuluu Ricchetti Group -konserniin, joka on yksi Euroopan suurimmista keraamisten laattojen valmistajista. Vahva suomalainen osaaminen keraamisten laattojen suunnittelussa, valmistuksessa ja käytön sovellutuksissa yhdistettynä kansainväliseen verkostoon ja mallistoon vahvistavat yrityksen asemaa Suomen palvelevimpana laattatalona myös tulevaisuudessa.

• Liikevaihto noin 17 miljoonaa euroa
  • Pääkonttori Turussa ja myymälät Raisiossa, Vantaalla, Tampereella, Oulussa ja Kuopiossa
  • Koko maan kattava jälleenmyyjäverkosto
  • Ricchetti Group -konsernin liikevaihto 175 miljoonaa euroa, tuotantolaitokset Italiassa, Portugalissa ja Saksassa